Guerre en Israël : Prière pour protéger les soldats & otages

Rédigé le Lundi 16 Octobre 2023
La question de Michel C.

Bonjour,

Y a-t-il une prière à faire lors de l’allumage des bougies de Chabbath pour protéger nos soldats et otages ?

Merci pour votre réponse.

Rav Gabriel DAYAN
38468 réponses

Bonjour,

Voici la prière :

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה וּבְכָל מָקוֹם שֶׁהֵם, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם

יִתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב : "כִּי יְיָ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם". וְנֹאמַר אָמֵן

מִי שֶׁעָנָה לַאֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, מֹשֶׁה ,אַהֲרֹן, דָּוִד וּשְׁלֹמֹה. הוּא יַעֲנֶה וְיִשְׁמַע וְיַאֲזִין לְכָל זַעֲקוֹתֵינוּ, תְּחִנָּתֵנוּ וּתְפִלָּתֵנוּ וִיבָרֵךְ וְיִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת אַחֵינוּ וְאַחְיוֹתֵינוּ הַיְּקָרִים, הַנִּמְצָאִים בְּצָרָה בְּשִׁבְיָהּ וּבִמְצוּקָה וּנְתוּנִים בְּסַכָּנַת הֶרֶג וּלְמִיתָה בִּידֵי מְרַצְּחֵי חֶרֶשׁ וְזָדוֹן

הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, יִתְמַלֵּא עֲלֵיהֶם בְּרַחֲמִים, לְהַצִּילָם מִיְּדֵי מְבַקְּשֵׁי נַפְשָׁם לְקַיְּמָם וּלְחַזְּקָם וּלְהַחֲיוֹתָם וְיוֹשִׁיעֵם לָשׁוּב בִּמְהֵרָה לְבֵיתָם וּלְאַרְצָם בְּרִיאִים וּשְׁלֵמִים לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן

Lois & Récits de ROCH HACHANA & YOM KIPPOUR

Comprendre le sens et appliquer les lois des jours redoutables", du mois d'Eloul à Yom Kippour en passant par Roch Hachana. Pour mériter une bonne année !"