Quelle prière pour que le bébé se retourne dans le ventre ?

Rédigé le Mercredi 21 Juin 2017
La question de Delphine H.

Bonjour,

Je suis actuellement enceinte de 6 mois et à la dernière échographie on voit que le bébé est toujours en siège.

Bien qu'il puisse se retourner jusqu'à la fin, j'aurais aimé savoir s'il y a une prière spécifique à faire pour que le bébé prenne la bonne position ?

Merci.

La réponse de Rav Emmanuel BOUKOBZA
Rav Emmanuel BOUKOBZA
346 réponses

Chalom,

Je vous conseille de regarder si, chez vous, il n'y a pas de livre juif (de Kodech) posé à l'envers. Si c'est le cas, mettez-le à l'endroit, et, normalement, tout devrait rentrer dans l'ordre Bé'ézrat Hachem.

Vous pouvez bien sûr réciter à tout moment les prières pour une bonne grossesse et un bon accouchement, comme celle-ci :

יהי רצון מלפניך ה 'אלוקי ואלוקי אבותי, שתקל מעלי את צער העיבור, ותיתן לי כוח וחוזק בכל ימי העיבור, שלא יותש הכח ולא כוח העובר בשום דבר בעולם, ויציל אותי מהפתקה והקללה שנגזירה על חוה : "הרבה ארבה עיצבונך והרונך בעצב ילד בנים" (בראשית ג', ט"ז).

ויהי בעת לדתי כאשר ימלא ימים ללדת, לא יהפוך עלי צרה, ויצא ולד לאוויר העולם ברגע קטן בקלות בלי שום הזק לא לי ולא לולד, ויהיה נולד בשעה טובה ובמזל טוב לחיים ושלום ולבריאות, לחן ולחסד לעושר וכבוד, ויקוים בי מקרא שכתוב: "לא יהיה המשכלת והעקרה בארצך את מספר ימיך יימלא ", ואני ובעלי נגדלהו לעבודה ולתורתך קדושה, ולחיים טובים ולשלום והעושר והאושר והכבוד ומנוחה, ולא נהיה לא אני ולא העובר נזוקים, לא בגוף ולא באיברים ולא בעורקים ולא בגידים ולא בעור ובשר ושאר כל בניין אדם, לא בתוך חלל גוף ולא חוץ לחלל גוף, ויחזק את כחיי והרוח ועצמותית, כמו שנאמר: "רפואות תהו לשרך ושיקוי לעצמותך". כי לך ה 'הוחל אתה תענה ה' אלוקי. ואני בה 'אעלוזה אגילה באלוקי ישעי. רצה ה 'לצילני ה' לעזרתי חושה. חושה לעזרתי ה 'תשועתי. לישועתך קיוויתי ה '.

שמע ה 'קולי ייקרא וחוננים ועננים. עשה למען אבותינו קדושים, ולמען הזכות וצדק, ולמען תורתם ומעשיהם הטובים של שוכני עפר הטמונים פה ובכל עולם. תזכרו אהבנו ותחיית הזרע ויצילו אותם מהמוות וממשכלת ומכול חולי ומדווה, ותברכני כאשר הבטחתנו בתורתך קדושה על ידי משה עבדך מפי הכבוד כאמור: ואהבך וברכך והרבך, וברך פרי בטנך ופרי אדמתך דגנך ותירושך והיצהר שגר אלפיך ועשתרות צאנך על אדמה אשר נשבע לאבותיך לתת לך. ברוך יהיה מכול עמים, לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמה. כן תברכני ותענני ותאריך ימי בנעימים, כאמור, אורך ימי אשביעהו ואראהו בישועתי, אמן.

Bécha'a Tova et Léda Kala.

Choul'han 'Aroukh du Rav 'Ovadia Yossef (tome 4)

Les décisions halakhiques du Rav Ovadia Yossef dans un style clair et concis. Tome 4.

acheter ce livre

Avez-vous aimé ?
Soyez le premier à commenter cette réponse Rav Emmanuel BOUKOBZA