Logo Torah-Box
Etude sur Texte

Préserver Ses Yeux

Partie 34

לב. בדיקת איש אצל רופאה - אין לאיש להיבדק אצל רופאה בפרט אם נוגעת בו שיש איסור נגיעה בין איש לאשה, ולכן יחפש רופא שיטפל בו, אבל אם אינו מוצא רופא מומחה ויש חשש של סכנה יש מי שמתיר.
לג. ילד לרופאה – מגיל תשע שנים חלים על הילד כל איסורי עריות, ולכן אין לקחתו לרופאה ואפילו לרופאת משפחה, אלא אם כן יש עדיפות לאותה רופאה בתנאים שיבואר (קטן מגיל שמונה ראוי לביאה, ויש לו כל דינים של גדול, ולכן אסור הוא ביחוד, ויש בו חשש הרהור, כפישכתב בשו"ע אה"ע סי' כב סעיף יא ז"ל: תינוקת שהיא פחותה מבת שלשה ותינוק פחות מבן תשע , מותר להתייחד עמהן, שלא גזרו אלא על יחוד אשה הראויה לביאה ואיש הראוי לביאה).
לד. רופאה - לכתחילה יש לאיש לטפל רק אצל רופא, ובפרט כשאינה צנועה ויודע שלא יוכל להשמר.
לה. אחות - בתרומת דם או בשאר בדיקות שאינן הכרחיות יש לבקש שאיש יעשה את הבדיקה ולא אחות, בפרט כשיש חשש שלהרהור (שאין כאן מגע של חיבה אלא רק עבודה ורפואה,ועיין בשו"ע אבן העזר סימן כא סעיף ה וברמ"א שם, וכן כתב בספר תורת היולדת פרק ח סעיף קטן ג בשם החזון איש, שמן הדין מותר לאיש לקבל זריקה מאחות, אלא שלכתחילה עדיף שיעשה זאת אח.)
לו. עיתונים בחדר המתנה - אדם המסתכל על עיתון עובר בכל רגע ורגע על ונשמרתם מכל דבר רע, וגורם נזק לעצמו, ואם אינו נזהר הרי הוא נחשב לרשע.
Soyez le premier à commenter ce cours !
Newsletter Torah-Box

Pour recevoir chaque semaine les nouveaux cours et articles, inscrivez-vous dès maintenant :

Pessah
Réjouissez le coeur des pauvres
avec un colis de nourriture pour Pessa'h 
Soit € après réduction d'impôts*

29 Avril 2024 - 21 Nissan 5784

  • 05:36 Mise des Téfilines
  • 06:34 Lever du soleil
  • 13:30 Heure de milieu du jour
  • 20:25 Coucher du soleil
  • 21:07 Tombée de la nuit

Chabbath A'haré Mot
Vendredi 3 Mai 2024

Entrée à 20:11
Sortie à 21:16


Changer de ville