Prière pour bénir le futur bébé

Rédigé le Jeudi 19 Mai 2022
La question de Anonyme

Bonjour Rav,

Avec mon mari, nous désirons avoir notre premier bébé.

Je souhaite savoir s'il existe une prière spéciale pour bénir le fœtus qui sera conçu, afin qu'il marche sous les commandements d'Hachem.

Rav Gabriel DAYAN
38378 réponses

Bonjour,

1. Ci-dessous une très belle prière à réciter avant de se rendre au Mikvé :

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה, גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים, שֶׁתַּעֲשֶׂה לְמַעַן רַחֲמֶיךָ וַחֲסָדֶיךָ, וּבְכֹחַ הַטְּבִילוֹת בְּמִקְוֵה טַהֲרָה יִתְמַלְּאוּ וְיִתְיַחֲדוּ כָּל שְׁמוֹת הַקֹּדֶשׁ הָרְאוּיִים לְהִתְמַלֵּא וּלְהִתְיַחֵד, וְיִתְמַתְּקוּ כָּל הַגְּבוּרוֹת וְהַדִּנִין בְּשָׁרְשָׁן, וְיִתְהַפְּכוּ כֹּל הַצֵּרוּפִים מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה, וְתַמְשִׁיךְ נָא עָלֵינוּ רַחֲמִים וַחֲסָדִים, קְדֻשָּׁה וְטָהֳרָה, וּבְרָכָה מְרֻבָּה מֵאִתְּךָ יִתְבָּרַךְ

וְתַגְדִּיל וְתִרְבֶּה אֶת גְּבוּל הַקְּדוֹשָׁה בְּעַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל וְקָיֵּם בִּי אֶת הַבְּרָכוֹת הַכְּתוֹבוֹת בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה: וְהָיוּ מְלָכִים אֹמְנַיִךְ וְשָׂרוֹתֵיהֶם מֵינִיקֹתַיִךְ אַפַּיִם אֶרֶץ יִשְׁתַּחֲווּ לָךְ וַעֲפַר רַגְלַיִךְ יְלַחֵכוּ וְיָדַעְתְּ כִּי אֲנִי יְיָ אֲשֶׁר לֹא יֵבֹשׁוּ קֹוָי", וְכֵן : יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן נֶצַח סֶלָה וָעֵד

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, עַבָדֶּךָ חֲכָמֵנוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה כָּתְבוּ: אָדָם מְקַדֵּשׁ אֶת עַצְמוֹ מְעַט מִלְּמַטָּה מְקַדְּשִׁים אוֹתוֹ הַרְבֵּה מִלְּמַעְלָה וְהָבָּא לִטָהֵר מְסַיְּעִין לוֹ, וָהָרֵינִּי בָּאָה לִטַהֵר וּלְקַיֵּם מִצְווֹת עֲשֵׂה כְּדִכְתִיב: "וְהִתְקַדִּשְׁתֶּם וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים". בַּרְכֵנִי אָבִי שֶׁבַּשָּׁמַיִם בְּמִלּוּי מִשְׁאֲלוֹת לִבִּי לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה בְּכָל הִצְטָרֵךְ, וֶהְיֵה בְּעֶזְרִי וּבְכָל אֲשֶׁר לִי, וְרַחֲמֵךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וָחַסָדֶּךָ הָרַבִּים אַל יַעַזְבוּנוּ נֶצַח סֶלָה וָעֵד

וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ

2. L’une des prières les plus répandues est celle qui a été rédigée par Rabbi Yécha'ya Horowitz [1560-1630] :

https://www.torah-box.com/famille/hinoukh-education-enfants/tefila-du-chlah-hakadoch-pour-l-education-de-nos-enfants_329.html

https://www.torah-box.com/docs-hizouk/Tefila_enfants_Chlah-Hakadoch_Francais.pdf

3. Une autre Mitsva grandement bénéfique :

https://www.torah-box.com/question/se-couvrir-les-cheveux-pour-une-femme-mariee-bon-pour-les-enfants_74469.html

Mékorot / Sources : Rav Yechayahou Horowitz.
Femme juive Aujourd'hui

Une perspective passionnante quant au rôle de la femme juive dans la société et sa place par rapport à l'homme.