Cherche un modèle de contrat de prêt

Rédigé le Dimanche 3 Janvier 2021
La question de Anonyme

Bonjour,

Dans la possibilité de prêter de l’argent, j’aimerais pouvoir faire un Chtar 'Hov.

Auriez-vous un exemple de Chtar Cachère que je peux utiliser à chaque fois ?

Si j’utilise deux témoins, comment ça doit se passer ?

Merci.

Rav Gabriel DAYAN
38378 réponses

Bonjour,

Si vous faites appel à deux témoins, ils doivent signer à la fin du Chtar.

Dans le Chtar ci-dessous, il y a la signature de deux garants "Arèv Kablan", c'est-à-dire que vous pouvez vous adresser à eux pour le remboursement sans passer par l'emprunteur [en général, on ne le fait pas, mais c'est une sécurité supplémentaire].

אני הח"מ מודה בזה שלויתי סך__________ש"ח / €, מאת ר'__________ בתאריך________ התשפ"_, ומתחייב להחזיר לו סך הנ"ל במזומנים עד תאריך________ התשפ"_. ולא אהיה נאמן לטעון טענת פרעון או מחילה כל זמן ששטר זה עדיין יוצא מתחת ידי המלוה הנ"ל או ב"כ. וכן הערבים הקבלנים דלהלן לא יהיו נאמנים בטענת מחילה או פרעון כל זמן שהשטר יצא מתחת ידי המלוה או ב"כ. והמלוה יהיה תמיד נאמן, הן נגד הלוה והן נגד הערבים והן נגד יורשי הלוה או הערבים, בלי שום שבועה לטעון שהשטר עדיין בתוקפו. וכן אם יצטרכו הלוה או הערבים הקבלנים [או יורשיהם] להתדיין עם המלוה או ב"כ לגבי ההלואה הזו, אזי תהיה זכות למלוה (או ב"כ) להחליט באיזה בית דין יתדיינו. וכל הנ"ל נעשה בענין שאין בו אסמכתא ודלא כטופסי דשטרי, וע"ז באתי על החתום. שם___________________ פרטי_______________ ת.ז___________ כתובת___________________________ טלפון__________________ פלאפון__________________ חתימה_________________________. המלוה יוכל לגבות את כל החוב מערב אחד בלי צורך לתבוע את שאר הערבים. הערבים מתחייבים לפרוע מיד אחרי שהמלוה יתבע אותם. לשטר זה יש תוקף גמור, ונעשה בענין שאין בו אסמכתא ולא כטופסי דשטרי. הערבות בתוקף אפילו באופן שהמלוה יחתים רק ערב אחד בלבד. ערבות/קבלן: ערב קבלן א': שם________ פרטי____________ ת.ז.___________ טלפון__________ פלאפון____________ ערב קבלן ב': שם________ פרטי____________ ת.ז.___________ טלפון__________ פלאפון____________ ע"ק א': אני ערב קבלן והשתעבדתי על כל הנ"ל למלוה כדין, שאמרתי בשעת ההלוואה «תן לו ואני אתן». חתימה____________________. ע"ק ב': אני ערב קבלן והשתעבדתי על כל הנ"ל למלוה כדין, שאמרתי בשעת ההלוואה «תן לו ואני אתן». חתימה____________________.

Le Jour du Mariage : Boy Kalla (Guide en Or)

Guide en Or de préparation spirituelle et conseils pratiques à la jeune mariée, pour le jour-même du mariage !