Prière à faire avant le dernier repas avant Kippour

Rédigé le Dimanche 17 Novembre 2019
La question de Nicole H.

Bonjour Rav,

Y a-t-il une prière avant de dîner ce soir ?

Rav Gabriel DAYAN
38378 réponses

Bonjour,

Ci-dessous le texte de la prière à réciter [non obligatoire] :

לשם יחוד קדשא בריך הוא ושכינתה בדחילו ורחימו, ורחימו ודחילו ליחדא שם יוד וה"א בואו וה"א ביחודא שלים בשם כל ישראל, הריני מוכן לאכל ולשתות ביום הזה שהוא יום תשיעי לחדש תשרי והריני מוכן להרבות באכילה ושתיה ביום זה כדי לתקן את רחל אמנו עקרת הבית גם ביסוד ומלכות שבה השייכים ליום מחר שהוא יום עשירי לחדש הזה על ידי הברכות והמצוות שנעשה באכילה ושתיה הגופנית.

ועל ידי כן תעלה בעשרה בתשרי שהוא יום הכיפורים ליזון מחמשה קולות הפנימיים שהם קולות מים רבים מנהר פרת בינה העליונה הנמשכים ממקום גבוה ועליון וגם אנחנו בני ישראל בניה של רחל אמנוי נתענה בעזרת האל יתברך ביום הכיפורים בחמשה ענויים ונתפלל חמש תפלות ונקבל הארה ושפע מן מזון שלה הפנימי וככתוב : כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי השם יחיה האדם. ונאמר שבת שבתון הוא לשם ועניתם את נפשותיכם בתשעה לחדש בערב, מערב עד ערב תשבתו שבתכם.

ויהי רצון מלפניך השם אלוקינו ואלוקי אבותינו שתתן לנו כח ויכלת ועזר וסיוע והכנה לעשות כל התקון הראוי לעשותו לצורך היום שהוא יום תשיעי ולצורך מחר שהוא יום עשירי ויעלה לפניך כאלו כוונו בכל הכונות הראויות לכון באכילה ושתיה שנאכל ונשתה ביום הזה ובכל הברכות והמצות שבהן. עזרנו אלהי ישענו על דבר כבוד שמך אמן כן יהי רצון.

ויהי נעם השם אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך השם צורי וגואלי.

A la découverte du Beth Hamikdach

Un livre référence sur le Temple de Jérusalem. Une centaine d'illustrations et une description encyclopédique du Beth Hamikdash et de son histoire.