Prières à lire à la Mé'arat Hamakhpéla

Rédigé le Dimanche 26 Juin 2022
La question de Clara A.

Chalom Rav,

Je souhaite aller me recueillir et prier à la Méharat Hamakhpéla.

Quelles sont les prières et Téhilim qu’il faut réciter dans ce lieu saint ?

Merci.

Rav Gabriel DAYAN
38710 réponses

Bonjour,

Voici l'une des prières que l'on peut réciter en se trouvant dans la Mé'arat Hamakhpéla :

לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד: בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי: בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה: וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְיָ חָסִיד לוֹ יְיָ יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו: רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה: זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְיָ: רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְיָ: נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ: בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְיָ לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֶאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא, אֶל עֶלְיוֹן, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה, שֶׁתַּעֲשֶׂה לְמַעַן רַחֲמֶיךָ הָרַבִּים וּלְמַעַן הַשֵּׁם הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ וְהַנּוֹרָא הַמְּפֹרָשׁ בְּע"ב שֵׁמוֹת הַיּוֹצְאִים מִפְּסוּקִים "וַיִּסַּע" "וַיָּבֹא" "וַיֵּט", וּבִזְכוּת הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, תְּרַחֲמֵנוּ וְתִהְיֶה בְּעֶזְרֵנוּ וְתַצִּילֵנוּ מִכָּל רָעוֹת וּפֻרְעָנִיּוֹת וּמִכָּל חֳלָאִים רָעִים, וְתַאֲרִיךְ יָמֵינוּ וּשְׁנוֹתֵינוּ בַּטּוֹב וּבַנְּעִימִים, וְתַעַזְרֵנוּ לְתַקֵּן אֲשֶׁר פָּגַמְנוּ וַאֲשֶׁר חָטָאנוּ עָוִינוּ וּפָשַׁעְנוּ מִנְּעוּרֵינוּ וְעַד עַתָּה. וּתְפַרְנְסֵנוּ בְּרֶוַח בְּכָבוֹד וְלֹא בְּבִזּוּי, וּמָלֵא יָדֵינוּ מִבִּרְכוֹתֶיךָ וּמֵעֹשֶׁר מַתְּנַת יָדֶיךָ

אָנָּא בְּשֵׁם יְיָ אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֱלֹהִים חַיִּים אֱלֹהֵי מַעַרְכוֹת יִשְׂרָאֵל, בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד, בָּרוּךְ יָחִיד וּמְיֻחָד הָיָה הֹוֶה וְיִהְיֶה, בָּרוּךְ שִׁמְךָ וּמְבֹרָךְ שִׁמְךָ, וּמַלְכוּתְךָ מְרוֹמָם עַל כָּל בְּרָכָה וּתְהִלָּה לְעוֹלָם וָעֶד וּלְנֵצַח נְצָחִים, וּמִשִּׁמְךָ יִרְעֲדוּ גְּדוּדֵי אֵשׁ, וּמְפָאֲרִים שְׁמֶךָ וְשִׁמְךָ לֹא רָאוּ

וּמִשִּׁמְךָ יָנוּס הַיָּם לְאָחוֹר וְכָל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ מְהַדְּרִים שְׁמֶךָ. וַאֲנִי עַבְדְּךָ עָפָר וָאֵפֶר, רִמָּה וְתוֹלֵעָה, צֵל עוֹבֵר, כְּצִיץ הַשָּׂדֶה, בָּאתִי לְהַפִּיל תְּחִנָּתִי וּבַקָּשָׁתִי שֶׁתְּרַחֵם עָלַי בִּזְכוּת הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, וְתַעֲנֶה עֲתִירָתִי וְתִתְּנֵנִי לְחֵן וּלְחֶסֶד בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָּל רוֹאַי. כִּי אֶל רַחוּם אַתָּה וְקָרוֹב לְכָל קוֹרְאֶיךָ. בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה

שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם

Brochure "Kodem La'hag  -  Les 3 semaines"

Brochure "Kodem La'hag - Les 3 semaines"

Programme d'étude quotidien pour se préparer aux lois et à l'esprit de la période des 3 semaines (17 Tamouz - 9 Av)