Qu'est-ce qu'un mari fait pendant l'accouchement ?

Rédigé le Dimanche 21 Août 2022
La question de Raphael B.

Bonjour,

Que doit faire le père pendant l’accouchement ?

Merci.

Rav Gabriel DAYAN
38070 réponses

Bonjour,

Le mari se tient en dehors de la salle d'accouchement et lit la prière ci-dessous. Pour être un soutien moral à son épouse, il lui est permis d'être à l'intérieur de la salle, mais à condition de se trouver derrière un rideau. Taharat Habayit, volume 2, pages 166-167, note 28 - https://www.torah-box.com/question/assister-a-l-accouchement-de-sa-femme_5024.html

Il va sans dire que depuis le moment des contractions, il sera à ses côtés afin de l'assister en attendant les secours.

לַמְּנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתִּתְמַלֵּא בְּרַחֲמִים עַל .................. וּבִזְכוּת הַפֶּרֶק תְּהִלִּים אֲשֶׁר קָרָאתִי וּבְכֹחַ שְׁמוֹת הַקֹּדֶשׁ הַיּוֹצְאִים מִמֶּנּוּ וּבְכֹחַ רַחֲמֶיךָ הָעֲצוּמִים וּבִזְכוּת הַפְּסוּקִים: אֵל מָלֵא רַחֲמִים תּוֹצִיאָהּ מַאֲפִילָה לְאוֹרָהּ

וּבִזְכוּת אִמּוֹתֵינוּ הַקְּדוֹשׁוֹת שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה, תְּרַחֵם עָלֶיהָ וְתִזְכְּרֵהָ לְטוֹבָה וְתִפְקֵדְנָה לִבְרָכָה, כִּי עֵינֶיהָ לְךָ תְּלוּיוֹת כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ. וּתְבַטֵּל מֵעָלֶיהָ כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת וְתַצִּילָהּ מִכָּל צַעַר, וְיֶצֶא הַוָּלָד לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם וּבְשָׁעָה טוֹבָה וּמְבֹרֶכֶת לָנוּ וּלְוָלָד, וְאַחַר כָּךְ תֵּצֵא הַשָׁלְיָה בְּנָקֵל. וּכְשֵׁם שֶׁשָּׁמַעְתָּ מִי שֶׁהִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ הַמִּזְמוֹר הַזֶּה, כֵּן תִּשְׁמַע תִּפְלָתֵנוּ. עָשֶׂה לְמַעַן שִׁמְךָ, עָשֶׂה לְמַעַן יְמִינְךָ, עָשֶׂה לְמַעַן תּוֹרָתְךָ, עָשֶׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתְךָ

אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה, לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ, יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם

תְּזָכֶּה נָא אֶת ............... לְלֵדָה קַלָּה לְחַיִּים טוֹבִים אֲרֻכִּים וּלְשָׁלוֹם וּבָרֵךְ אוֹתָהּ וְתִשְׂמַח בְּיוֹצְאֵי חֲלָצֶיהָ, וּתְזַכֶּנּוּ לִשְׁמֹעַ בְּשׂוֹרוֹת טוֹבוֹת וּלְבָשֶׂר בְּשׂוֹרוֹת טוֹבוֹת וְתָרְבֶּה שְׂמָחוֹת בְּיִשְׂרָאֵל אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן נֶצַח סֶלָה וָעֵד

אֲדֹנָי שְׁמָעָה אֲדֹנָי סְלָחָה אֲדֹנָי הַקֲשִׁיבָה וַעֲשֵׂה אַל תְּאַחַר יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי. בָּרוּךְ יְיָ לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן

Mékorot / Sources : Taharat Habait.
Questions au Rav Dayan (tome 5)

Ces questions, vous vous les êtes posées un jour, ou vous vous les poserez dans l’avenir…